Brev:
Min søn spiser ikke så meget
22. juni 2011
Alder:
10 mdr.
Min søn spiser ikke så meget
Hej Helen,
Jeg skriver til dig, da jeg er lidt i vildrede.
Vores dreng på 10 mdr. er begyndt at afvise mad, uden overhovedet at vide hvad det er. Vi er på 4 måltider og 3 flasker om dagen.
Vores dag ser sådan her ud:
Morgenmad: Havregrød med sødmælk af kop
Før lur: Flaske, spiser ca. 100 ml.
Frokost: Rugbrød med pålæg, sødmælk af kop og frugt bagefter.
Før lur: Flaske, spiser ca. 100 ml.
Eftermiddag: Femkornsgrød med sødmælk af kop
Aftensmad: Vores mad blendet med sødmælk af kop
Ved sovetid: Flaske, spiser mellem 100-200 ml.
Vores dreng var lille fra fødsel (2400 g), han har altid haft svært ved at spise og spiste derfor rigtig mange flasker da han var lille. Da han er lidt lille har vi altid givet ham meget ekstra fedtstof i maden og det er også derfor at han kun får sødmælk og ikke vand.
Vores hverdag har set ud som ovenstående i godt stykke tid. Men problemet er nu at, han ikke rigtig vil spise og virker faktisk ikke særlig interesseret i mad. Vi skal prøve mange forskellige ting før han vil spise, nogle gang vil han f.eks gerne mades med vores gaffel istedet for hans ske og når han får grød bliver der putte et stykke frugt på skeen med grøden. Og mange gange ender det med, at der er brugt rigtig lang tid på, at han næsten ikke får noget at spise.
Han har den seneste måned ikke taget på, han er dog blevet mere aktiv på det sidste.
Er der noget som du mener, at vi kan forsøge at gøre anderledes så maden igen bliver interessant?
Ser frem til at høre fra dig :-)
Venlig hilsen